Fałszywe lub wymyślone ceny
Powinniśmy zwracać szczególną uwagę na etykiety rzekomo przecenionych produktów. Właściciele sklepów są prawnie zobowiązani do podawania na etykiecie ceny początkowej i ceny obniżonej. Czasami sprzedający uciekają się do podnoszenia poprzednich cen, aby różnica z obecną ceną była jeszcze większa. Zdarzały się przypadki znalezienia etykiet, na których ostateczna cena po obniżce przekracza cenę początkową produktu. Obecnie, dzięki portalom społecznościowym, tego typu praktyki są odkrywane wcześniej.
Mylenie wysprzedaży
Produkty gorszej jakości, które są oferowane do sprzedaży po znacznie niższych cenach, ponieważ posiadają wadę lub usterkę, nie mogą być uznane za „wyprzedaż”, ponieważ są „sprzedażą”, a ich zakup przez klienta będzie świadomą akceptacją tego stanu i bez możliwości reklamacji z tego powodu.
Z drugiej strony, klient może omyłkowo otrzymać produkt, który różni się od zakupionego, czy ma inne parametry techniczne, czy też nie jest tak naprawdę nowy, ale używany. Dlatego zawsze należy sprawdzić opakowanie, naklejki i dołączone akcesoria.
W dedykowanym artykule znajdziesz wyjaśnienie, jak szukać atrakcyjnych promocji: https://www.rynekonline.pl/promocje-sposob-na-oszczednosci
Nieakceptowanie kart
Tylko dlatego, że robisz zakupy podczas wyprzedaży, placówki nie mogą odmówić przyjęcia kart kredytowych, jeśli akceptowały tę formę płatności przed wyprzedażą.
Sposoby zgłaszania roszczeń
Aby móc złożyć reklamację, bardzo ważne jest zachowanie paragonu zakupu, na którym znajdują się dane sklepu, NIP, cena, podatek VAT, a w przypadku naruszenia naszych praw powinniśmy poprosić o formularz skarg i reklamacji. Tego typu reklamacje najczęściej składamy do Działu Spraw Konsumenckich, ale w tych przypadkach, w których mamy do czynienia z przestępstwem, możemy zgłosić przestępstwo oszustwa na policję.